Change of Address, Aussie i present you Melon! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Manon - WaarBenJij.nu Change of Address, Aussie i present you Melon! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Manon - WaarBenJij.nu

Change of Address, Aussie i present you Melon!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

06 December 2013 | Australië, Melbourne

Vandaag, vrijdag 6 december vanuit een regenachtig 'Melbourne International Backpackers hostel' verwelkom ik jullie bij een nieuwe aflevering van Manon on tour. Welkom! Om te beginnen, de mensen hebben nogal moeite met mijn naam. Tell me, what's your name? Manon! what?? Malo? Maho? Like Melon? Oeh a French name, Mano..Welja, that's fine! Tjonge jonge jonge: To en Jo, serieus een Franse naam? Maarrrr, origineel is het zeker, we hebben de betekenis opgezocht: Welgevormd schoon! Dus...bedankt daarvoor. Jullie zagen het meteen!

Oké, zet de sinterklaasmuziek uit, zetel u, pak die laatste pepernoten en maak eventueel de bril schoon voor perfect zicht op uw beeldscherm!

Koh Phi phi
De bucket was een feit die avond, het was namelijk volle maan en het Thaise feest 'Loi Krathong' werd gevierd. Ik als kuddedier kon natuurlijk niet achterblijven: de slechte ervaring met drank was alweer vergeten. De kaarten kwamen op tafel, never have i ever, finish your Bucket, de voetjes van het zand bij 'slinky's' en nodige knipoogjes werden uitgedeeld. Bij thuiskomst eerst twee mensen uit het bed moeten schoppen... Hilarisch! Emma, really! My bed? Get out...Oh I'm so sorry to you guys!! We didn't do anything! I promiss! De dag erna verteld ze me vrolijk dat ze denkt zwanger te zijn van een Fransman. Oi oi oi...het leven van een backpacker gaat niet over rozen ;). Verder in phi phi samen met Finse Jani kleine eilandjes gezien zoals bamboo island (wauw! part 3257), monkey island (aapjes kijken), Maya beach (volgestampt met toeristen), snorkelen (ongeveer de hele finding nemo cast gespot door aan te pappen met de gids (tip)), relaxen op de boot, viewpoint. Die avond hetzelfde recept als de avond ervoor. Na een aantal dagen genoten te hebben van Party Island Phi phi is het tijd voor de volgende bestemming: Koh Tao.

Koh Tao
Een warm welkom met regen. Yeah!!! Vaak kies ik er voor om 's nachts te reizen. Het is makkelijker en goedkoper want het scheelt tijd en een accommodatie. Ik kom tegen 07:00 uur in de ochtend aan. De taxi brengt me naar het hostel: Spicy Tao. Het ligt iets buiten het centrum en er is werkelijk niemand te bekennen buiten de 2 honden en 4 katten. Aangezien ik graag een duikcursus wil doen op Koh Tao laat ik m'n tas achter en ga op zoek naar 'Roctopus'. Boek de open water cursus voor maar liefst 8500 baht (kleine €200) en diezelfde middag kan ik beginnen. Perfecto! Ik heb niet echt een fris gevoel bij spicy tao: lees katten en honden, dus boek via de duikschool m'n eigen bungalow, een cadeautje! Die nacht eerst vertoeven tussen de honden en katten in de dorm, er is een bbq, smikkelen! Oi oi, deze valt niet goed en ben ziek. Bummer. De volgende dag sleep ik mezelf naar Roctopus, daar brengen ze me naar mijn riante villa, kopen water en vitamines: deze dweil lag de hele dag in bed. Herkansing, de dag erna gaat het alweer beter en kan aansluiten bij twee meiden uit Engeland. De eerste keer in de zee is even wennen, woehaha vis, alg, onder water ademen oh no! Erg veel aandacht heb ik er niet aan besteed, de nodige ergernissen bij mijn medecursisten zorgen voor afleiding. Meerdere keren tot 100 geteld, behulpzaam zijn, wachten bij de boei: mijn geduld is getest (ik hoor mensen denken: goed voor je). Na 4 dagen zijn we onder leiding van instructrice Sanne geslaagd. Jieha! Als een ware zeemeermin trotseerde ik de current, zwaai naar nemo en geef het 'ok' teken om de haverklap. Dat moest gevierd worden... Eilandje rondgetoerd achterop een scooter voor een 'cheers' moment en de duikfilm gekeken. Grappig om jezelf te zien stuntelen, hihi. Geen nood ik heb hem aangeschaft dus ook jullie kunnen hier van genieten. De overige dagen op het eiland zijn bewolkt en met flinke buien, beetje jammer (ik zal niet klagen). Eind november is in zicht en mijn Qantas vliegtuig staat geprepareerd in Bangkok om mij (samen met een aantal andere mensen natuurlijk, duhh) naar Sydney te vliegen.

Sydney
9,5 uur later sta ik in Australië. Samen met Riccarda, een meisje welke ik ontmoet in het vliegtuig, nemen we de trein naar het centrum. Ze heeft een infectie aan haar been door een scooter ongeluk: opgelopen in Thailand, net als honderdduuzend andere mensen, foei foei!!, dus we gaan ook langs een dokter. Duur geintje. De dagen erna bezoeken we de bekende attracties en ga ik alleen naar Manly. De mensen zijn erg vriendelijk. Ik besluit een wandeltocht te gaan doen, start met een prachtig zonnetje en eindig als een koud verzopen katje op de ferry terug! Veranderlijk dat weer, lees: ik vergeet het altijd te checken. Maar Wauw, wat is Australië mooi! (dat ik de eerste paar dagen in financiële shock was laat ik achterwege: oh my gosh wat een verschil met Azië!!). Ik val van de een in de andere verbazing, wat een fraaie mannen hier ;)!! Oké oké, de gebouwen, sfeer, natuur en dergelijke is ook fantastisch!! Telkens weer betrap ik mezelf op 'ik-zou-hier-wel-kunnen-wonen' syndroom! Mwuahahah, jaahh wie weet vrolijke vlegels!!! In Sydney boek ik een nachtbus naar Melbourne aangezien ik daar 6 december een vlucht heb naar Brisbane en nog in Sydney terug kom wil ik er niet te lang blijven.

Melbourne
Poh poh, wat een mooie wereld is het toch (en klein ben ik achter gekomen). Ook Melbourne is Amazing!! Favoriet: fitzroy neighbourhood, helaas niets te huur voor een schappelijk prijsje. Boetiekjes, vintage, skyscrapers, architectuur, hardlopende ontblote bovenlichaam mannen in het park (ohhww hallooww), cafeetjes... Ik houd er van! Het is tijd om m'n haar te knippen, ik wilde dit niet in Thailand doen aangezien ze daar ander haar hebben, ze in iedere straat zitten en ik er geen goed gevoel heb bij de kapper slapend in een stoel. Dus, Zit ik lekker in m'n comfortabele stoel te wachten op mijn Amazing goeie kapper, wat denk je?? Een Thaise!! Haha.... meneer vroeg zich zorgelijk af wanneer ik voor het laatst naar de kapper was geweest, wanneer ik het gewassen had en of ik überhaupt een kam ken! Sorry, de blonde lokken moesten er af! Bye bye!! Na $60 zag het er dan ook weer piekfijn uit. Thank you! De volgende dag op de planning: great ocean road trip and the grampians! Ik ben er klaar voor, tas pakken! What to bring: good Shoes. Eem Shoes? Waar heb ik die eigenlijk?? Denk denk...Verrek, ik heb ze uit gedaan naast m'n bed in Sydney!!! Wat een pech, schoenen weg!! En alle winkels zijn al dicht, ook niet mooi! Dan maar op slippers, of op z'n Australisch: thongs. Je kan je voorstellen dat ik bij de eerste keer aangesproken te worden door een fijne vent: 'sorry thongs are not allowed' even van slag was. Ook m'n zilveren ketting uit Thailand verloren (ik denk nog steeds dat hij gestolen is), en omdat ik toch al zo lekker bezig was m'n iPad in de Gloria jeans laten liggen. Deze laatste lag gelukkig nog op mij te wachten. Goed bezig, zoals je leest voel ik me al helemaal thuis.

Great Ocean Road and the Grampians
Tuut tuut!! Eric, onze chauffeur en gids opent de deur van z'n gepoetste bus. Entree!! Na een aantal pick up's is de groep van 16 mensen compleet, rijden maar. Na veelal stad gezien te hebben van Australië is de zee een cadeautje! Yes! Het water is echter freezing. De dagen bestaan veel uit hiking, koala on the left, breathtaking views, flauwe grappen, kangaroe spotten, berg op, rainforrest, het Zwitserse accent onder de knie krijgen en goede gesprekken. Samen met Lukas als chef tafel dekken gebombardeerd bij de Bbq, dit was wel aan ons besteed: omdat het een Bbq is voldoet een stapel borden met daarnaast een handvol messen/vorken naar onze mening. We zaten dan ook lekker aan de wijn terwijl de anderen aan het ploeteren waren met snijden, bakken, schillen en braden. Chapeau ;)! Na 3 dagen met als afsluiter een wijnproeverij brengt Erik ons terug naar het hostel. In Melbourne vermaak ik me nog twee dagen en merk dat dit eigenlijk veel te kort is! 'S avonds in het hostel verrast met bolletje kruidnootjes, gekookte aardappelen, bietjes (oeps, de autocorrectie maakt hier gewoon zelf al biertjes van) met worst! Haha, ik heb zelfs hardloopschoenen gekocht: mezelf voorhouden dat m'n hoofd ronder lijkt door het nieuwe kapsel werkt toch niet echt. De eerste 5 kilometers in Australië zijn gemaakt. Pffff..,. Again het leven van een backpacker gaat niet over rozen.

Tot slot, gisteren een chique-de-friek tent bezocht, voelde me iet wat underdressed! Shuffle en Champi time! Ben begonnen met schrijven in het hostel maar zit op dit moment met hoofdpijn naast hysterische, boerende passagiers en huilende baby's te wachten op mijn vertraagde vliegtuig naar Brisbane. Hier ontmoet ik Roos om samen naar 4 dagen naar Noosa/Frasier Island te gaan. Ik zeg 1 grote hoeveelheid gezelligheid!

Thank you for your time and enjoy your day!! Bijna weekend.....

Poet paparazzi heeft zich weer uitgeleefd, ik ben bang om meer spullen kwijt te raken dus heb zoveel mogelijk geüpload: https://picasaweb.google.com110767744December2013?authuser=0&authkey=Gv1sRgCP_=

See ya!!





  • 07 December 2013 - 19:06

    Van Ons Allemaal.:

    Hiep, hiep, hoera. Je bent jarig. Gefeliciteerd!!

  • 08 December 2013 - 10:41

    Willy :

    Manon van Harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    ook van Oom hans.
    Na je verhalen gelezen te hebben, maak je wel heel veel mee,
    en geniet je van je reis.
    Je maakt nog wel snel contact met anderen. ben ik blij om,
    ben je ook niet zo alleen.
    Manon verder nog heel veel plezier.
    Groetjes van Oom hans en Tante Willy

  • 24 December 2013 - 12:41

    Willy:

    Hallo Manon
    Hoe is het, hopelijk alles goed.
    Hier is alles nog bij het oude.
    Wij wensen je hele fijne kerstdagen,
    een goed uiteinde ,en een goed begin van
    het nieuwe jaar.
    Manon, wij wensen je nog veel plezier op je verdere reis
    Groetjes Oom Hans en Tante Willy

Verslag uit: Australië, Melbourne

Manon

Actief sinds 20 Sept. 2013
Verslag gelezen: 747
Totaal aantal bezoekers 16304

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2013 - 28 Februari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: